torsdag 13 mars 2014

2. Fantastisk dag vid poolen

Fram på eftermiddagen tog jobbet äntligen slut och Robyn packade ihop sina grejer för att cykla hem.
”Vill du hänga med till badet?” Kim, hade igen överraskat med sin rättframma stil. 
Robyn blev irriterad på sig själv när svaret inte kom tillräckligt snabbt. Det kändes lite ovant att någon var så schyst och det kändes både bra men också lite skrämmande.
”Visst, måste bara hem först att hämta kläder” svarade Robyn och trampade iväg på cykeln lite onödigt snabbt.

Det var en lång kö in till utebadet när Robyn lite senare kom fram med sin cykel. Lite jobbigt att behöva stå i kön. Men så såg Robyn Kim stå och vinka vid en sidodörr.
”Jag har redan betalt för dig. Så du kan glida in den här vägen.” 
Robyn gick förbi hela kön, tittade lite skamset på alla som väntade otåligt och gick in genom sidoingången. Ibland lönar det sig att ha goda vänner.

De hade en perfekt eftermiddag tillsammans. Solen sken, det var kul att hoppa i poolen och Kim var världens bästa värd, som visade runt och fick Robyn att känna sig hemma. Tidigare hade Robyn alltid känt sig så blyg och hade varit tvungen att lära känna människor innan man kunde skratta och ha det riktigt kul. Med Kim var det annorlunda. Allt kändes enkelt och naturligt. Poolen stängde vid åtta så det var dags att ta sig hem. Varken Kim eller Robyn hade någon lust att avsluta kvällen. De hänge vid sina cyklar under lång tid. De cyklade en liten bit och sen blev de sittande på en av bänkarna på torget. Trots att solen höll på att gå ner var det ljust på svenskt sommarvis och inte alls kallt. Deras samtal tystnade och Kim flyttade sig lite närmare Robyn på bänken så att deras axlas nudda vid varandra…

Två frågor:
1. Hur ser man tecken på att någon visar intresse av dig och kanske vill vara mer än vän med dig?

2. Hur skall man visa det om man vill bli tillsammans med någon? Finns det några goda råd att ge? Hur tänker du?

4 kommentarer:

  1. 1. Eftersom att tidigare hade Robyn alltid känt sig blyg och hade varit tvungen att lära känna människor innan man kunde skratta och ha det riktigt kul, men med Kim var det annorlunda. På ett sånt sätt tycker jag att det verkar som att det nog vill vara mer än vänner.
    2. Jag tycker att det är ett bra sätt att börja på precis som de gjort, att prata och umgås.
    -Nikki

    SvaraRadera
  2. 1. Jag tror att man kanske är lite extra snäll och säger säger snälla saker och spenderar mycket tid med mig.
    2. Jag tycker att man helt enkelt skall fråga. Men om man skall visa det skall man pussa någon på kinden eller som jag redan skrivit vara extra snäll.
    -Nikola

    SvaraRadera
  3. 1. Om personen tittar mycket på mig. Ler åt mig hela tiden. Är mycket blyg. Hänger tungt på mig. Då vill jag ta det som att kan vill vara mer än en vän.
    2. Visa det med kroppsspråk. Säg det till personen.
    -Sanaz

    SvaraRadera
  4. Att man gör bara goda saker för någon man intresse av och man vill vara nära dem, t.ex att man låsas att råka träffa på dem.

    2. Jag tänker att om man vill bli tillsammans med någon då man skall göra bara goda saker för dem, man pratar eller behandlar lite mer än vänner. Ibland skojar man lite om de ska bli tillsammans eller man gillar.
    -Nhung

    SvaraRadera