onsdag 19 mars 2014

4. En klump i magen

Natten i tältet hade blivit helt oförglömlig. Robyn hade tagit mod till sig och förklarat hur det låg till och även om det varit jobbigt för Kim hade deras relation blivit ännu djupare och allvarligare på något sätt. Fram emot morgonen hade regnet börjat smattra på tältduken och de hade somnat i varandras armar.

De första dagarna på höstterminen hade börjat så bra. Det var så härligt att gå hand i hand i korridoren och kunna visa alla vänner som nu återvänt från semestrar och sommarlov det finna som hänt under sommaren. Både Robyn och Kim kände sig så stolta över varandra. Robyn var ett år äldre så de gick i olika klasser men kunde ofta träffas på raster.

En tisdag hade Robyn lyckats få ledigt från idrotten. Egentligen var det nog inget men Robyn hade sagt att halsen gjorde ont, kanske mest för att kunna få en chans att vara med Kim lite extra. Robyn letade upp Kim borta vid skåpen och såg att många elever var samlade runt de runda borden. Robyn såg Kim, som satt på golvet med ryggen mot en annan elevs knän och blev masserad på axlarna. Kim blundade och såg ut att njuta medan de andra klasskompisarna pratade och stojade runtomkring.
Robyn stannade och tog ett steg bakom hörnet. Klumpen i magen kom snabbt och tårarna trängde igenom. Robyn visste att man inte skall dra för snabba slutsatser men kunde ändå inte stå emot känslorna som kom. 

Fråga:
Om du hade varit Robyn vad skulle du tänkt och vad skulle du gjort?

2 kommentarer:

  1. Jag tänker just nu att Robyn är en tjej och Kim är en kille.
    Hur tänker du:
    - jag skulle vara snäll och komma fram till han och hjälpa honom på nåt sätt att även om han var kaxig mot mig förut

    Jag tänker nu att Robyn är en kille och Kim är en tjej.
    Hur svarar du på frågan nu?

    jag skulle var där tills hon kallar på mig för att jag komma ditt och hjälpa henne så mycket som jag kan

    - Anonym

    SvaraRadera
  2. Om jag hade varit Robyn då hade jag blivit ledsen och hade gått ut därifrån. Jag hade inte kunnat hålla mig.

    Om jag hade varit Robyn, då skulle jag tänka att varför Kim gjorde så mot mig och undrade att vara Kim homosexuell. Jag skulle sticka iväg och tänkte att om jag har chans, då skulle jag fråga Kim om det.

    jag hade blivit lite ledsen men hade inte gjort slut med kim

    Jag hade nog gått fram till henne och frågat den som masserade henne om jag fick ta över massagen för att se om han tillät det och gjorde han det så hade det inte varit något allvarligt men om han inte hade gjort det så hade jag bara gått därifrån och inte pratat med henne unrder resten av dagen.

    Anonymt

    SvaraRadera